Justino Vareikio progimnazijoje vyko simuliacinė Seimo sesija: 44 mokiniai nagrinėjo šalies aktualijas
Ketvirtadienį Justino Vareikio progimnazijoje surengta simuliacinė neeilinė Seimo sesija, į kurią susirinko jaunimas iš skirtingų politinių pažiūrų. Į posėdį buvo užsiregistravę 44 jaunieji Seimo nariai, atstovavę 8 politines partijas. Renginys buvo skirtas supažindinti mokinius su parlamentinio darbo principais ir suteikti jiems galimybę praktiškai išbandyti įstatymų leidėjo vaidmenį.
Jaunimo iniciatyva domėjosi ir ją vietoje stebėjo Jonavos rajono savivaldybės atstovės. Į progimnaziją atvyko vicemerė Birutė Gailienė, Jaunimo reikalų koordinatorė Daiva Skebienė ir LR Seimo nario padėjėja Audronė Bagdonavičienė. Savivaldybės atstovės sekė mokinių darbą posėdžių salėje ir bendravo su jaunuoliais apie politikos ir pilietiškumo temas.
Vicemerė Birutė Gailienė renginyje pabrėžė, kad tokios iniciatyvos suteikia mokiniams progą iš arčiau susipažinti su Seimo veikla ir įvertinti, kaip veikia politinės partijos. Ji akcentavo, jog svarbu ne tik stebėti savo, bet ir kitų dalyvių pasisakymus, bei atkreipti dėmesį į tai, su kokiais iššūkiais susiduria politikoje dalyvaujantys asmenys.
Mokiniai, įsijautę į parlamentarų vaidmenį, aktyviai diskutavo keliomis temomis, kurios šiuo metu aptariamos ir nacionaliniu lygmeniu. Vienas pagrindinių klausimų buvo, ar telefonų draudimas mokyklose nepažeidžia vaiko teisių. Taip pat buvo svarstoma, kodėl užsitęsė LR Kultūros ministro paskyrimo procesas ir kaip vertinti kultūros bendruomenės protestus – palankiai ar kritiškai.
Kitos diskusijų kryptys buvo susijusios su švietimu ir saugumu. Jaunieji politikai analizavo, ar mokyklose reikalingi pokyčiai vertinimo sistemoje, kad ji labiau skatintų kūrybiškumą, o ne tik orientaciją į pažymius. Be to, buvo keliami Lietuvos saugumo klausimai ir aptariama, ką reiškia jaustis saugiam valstybės ir kasdienio gyvenimo kontekste.
Organizatorių teigimu, ši simuliacinė sesija mokiniams suteikė galimybę praktiškai suprasti parlamentinio darbo eigą – nuo diskusijų iki kompromisų paieškos. Dalyviai lavino argumentavimo įgūdžius ir bandė pažvelgti į visuomenėje aptariamus klausimus iš politinės sprendimų priėmėjų perspektyvos.